F.A.Q
Vanliga frågor (FAQ)
Vad är Mobiexperten, egentligen?
Mobiexperten är platsen där du köper överraskande produkter som inte bara fascinerar dig i det dagliga livet utan också uppfyller dina vardagliga behov. Vi uppdaterar kontinuerligt vår produktkatalog med hänsyn till senaste produktvarv.
Hur fungerar det då?
Vi marknadsför och säljer olika produkter för att enkelt klicka hem. Vi tar hand om hela shoppingupplevelsen, från att tippa om varma fynd till köp och leverans, inklusive all support därefter.
Att handla på Mobiexperten
Hur hittar jag?
Oavsett vad du köper, gör du ett förhandla. Klicka på den produkt du vill ha och välj sedan "Lägg till i varukorgen". När du har lagt till allt du vill i kundvagnen klickar du bara på "Cart icon" längst upp till höger på sidan. Här tittar du igenom allt, väljer hur du vill betala. Fyll bara i adressinformationen och klicka på "Komplett köp".
Kan jag ta bort eller ändra produkter i kassan?
Ja, men om du tänker efter att du har bekräftat beställningen att du inte vill köpa eller att du bara gjort ett felval eller produkt. Skicka direkt ett e-postmeddelande till oss på [email protected] och skriv oss beställningsuppgifter så hjälper vi dig att avbeställa ordningen.
Kan jag ändra min beställning efter köpet?
Nej, men å andra sidan har du alltid en 14-dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och kontrakt utanför affärslokaler. För att avbryta ett köp måste du först ta emot din produkt och sedan kontakta kundservice. Här står det mer om vad som gäller vid rebounds.
Kan jag beställa via e-post eller telefon?
ja! Du är alltid välkommen att beställa via telefon eller e-post [email protected]
Kan jag spara innehållet i min kundvagn vid ett senare tillfälle?
Ja, allt i din kundvagn sparas i 14 dagar. Tänk bara på att om ett fynd har tid att rinna ut, kommer det att försvinna från din kundvagn.
Är alla priser på Mobiexperten inklusive moms?
Japp. Inklusive moms ingår redan i priset på webbplatsen, så du betalar exakt det pris du ser på produkten!
Är det säkert att handla på Mobiexperten.se?
Ja, allt är krypterat med den högsta säkerhetsnivån. När du beställer från oss tillhandahåller du din personliga information och samtidigt godkänner att vi sparar och använder detta för att kunna utföra din beställning. Vi dokumenterar också viss kommunikation som vi har med dig för att ge dig bästa service när vi följer upp beställningar.
Finns det saker du inte säljer?
Ja, vi tillåter inte försäljning av vissa specifika produktgrupper som nämns här.
Att betala
Du kan betala enligt följande:
• Vi får för närvarande betalningar via betalkort / kreditkort. Klarna Delbetalning, månadsfaktura med dina totala inköp som kan betalas i delbetalningar
• Faktura med 14 dagar som betalningsvillkor via Klarna
• Online betalning
• direktbetalning
Mer information finns här.
När debiteras mitt kredit- / betalkort?
Ditt kort debiteras omedelbart när du gör köpet.
När måste jag betala fakturan?
Din faktura har alltid 14 dagars kredit från det att den skickades. Du kan också välja att betala fakturan i avbetalningar.
Får du ett kvitto för dina inköp?
Ja, orderbekräftelsen som vi skickar till dig fungerar både som kvitto och garantibevis.
Leverans
Var skickas mina fynd från?
Din beställning skickas från varje butiks lager. Om du har beställt produkter från olika butiker skickas de i olika leveranser och kan därför anlända på olika dagar. Resultaten måste vara med dig inom 1 - 12 arbetsdagar från orderbekräftelsen. För obekväma / tunga produkter kommer du att kontaktas inom fem arbetsdagar efter bekräftelse för att gemensamt fastställa ett leveransdatum.
Hur ser min leveransmeddelande ut?
Vissa brev / paket kan inte levereras direkt till ditt hem utan måste hämtas vid en leveransplats. Då får du ett meddelande från företaget som tar slut. Tänk på att namnet på avsändaren av meddelandet inte är Mobiexperten, utan butiken som skickar produkten. Håll utkik efter aviseringar via SMS, e-post eller avi med Posten
Får jag information om leveransen?
Vi skickar en orderbekräftelse till dig med ordernummer och info om vad du köpte.
Levererar Mobiexperten utanför Sverige?
Ja, vi levererar i alla EU-länder utan extra kostnader.
Vad händer om jag inte får mina resultat inom 1-12 arbetsdagar?
Om en leverans försenas, arbetar vi tillsammans med butiken för att lösa problemet så snabbt som möjligt. Du har alltid rätt att klaga på ditt köp om fynden inte kommer inom leveranstiden, men det finns ingen automatisk rätt att avbryta köpet i händelse av förseningar som vi korrigerar inom rimlig tid.
Vad gör jag om en produkt skadas under transport?
Om du misstänker transportskador måste du rapportera det till både Mobiexperten och rederiet så snart du kan. Detta gäller både synliga och dolda